lördag 9 mars 2013

S O L!!!

Underbara sol, man blir så glad i sinnet av solen  :-)
Dagarna och veckorna går så fort, jag jobbar och står i.

I april kommer de och rustar upp våra badrum och tvättstugan, ser verkligen fram emot det. Det är välbehövligt så de är fukt i båda badrummen och i tvättstugan. Problemet är var vi ska ha katterna under tiden. De börjar uppe så när de är klara kan vi "låsa" katterna uppe på övervåningen.

Jag har börjat komma underfull med hur allt ska vara efter en GBP (Gastric Bypass) och vissa dagar är bättre än andra. Jag försöker äta 7 gånger om dagen.

08.00 Frukost
10.00 En frukt
12.00 Lunch
14.00 En hårdmacka med skinka och kaffe
16.00 En frukt
18.00 Middag med familjen
20.00 En kvälls macka innan sovdax

Jag har sedan 20/11 - 2012 gått ner 25,5 kg, det känns i hela min kropp och allt går så mycket lättare. Jag är så tacksam att jag fick göra denna operation (även om jag vissa dagar förbannar den). Det finns saker jag inte kan äta för då mår jag jätte dåligt efteråt. Pannkaka, banan, lax (ibland), mörkt bröd (jag äter mest hårt bröd nu mer) ibland även räkost, semla, äpple (ibland) är saker jag inte kan äta.
Jag lär mig något nytt varje dag och jag har inte ätit godis sedan 20/11 - 2012 och jag tänker inte börja nu heller, är livrädd att trigga igång sockersuget. Det jag ibland unnar mig är 70% choklad, en bit. Jag äter ibland några ugnsbakade chips som har mindre fett än de friterade. Jag äter sällan fikabröd, är lite rädd att börja må dåligt.

Ha en underbar dag i solen alla mina vänner!!!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar